توپ ایروبیک چیست و چه مزایایی دارد؟

توپ ایروبیک چیست؟

همانطور که میدانید، توپ ایروبیک نوعی وسیله ورزشی می‌باشد که تاثیر زیادی در تناسب اندام و لاغری افراد دارد. همچنین این توپ، در ورزش ایروبیک مورد استفاده قرار میگیرد. این توپ، نام های متعددی همچون توپ پیلاتس، توپ تعادلی، توپ یوگا و … دارد. همچنین این توپ ورزشی انواع گوناگونی دارد که هر کدام کاربرد های مختلفی دارند. ناگفته نماند که استفاده از این توپ، مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه این مقاله میخواهیم آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. امروزه، بسیاری از متخصصان رژیم غذایی و ارتوپد استفاده از این توپ در ورزش های ایروبیک و … را پیشنهاد می‌کنند. زیرا استفاده از این توپ، تاثیر بسیار زیادی در سلامتی فرد دارد. لازم به ذکر است که شما میتوانید به وسیله توپ پیلاتس به راحتی در خانه ورزش کنید. پس بنابراین، اگر میخواهید ورزشی راحت و بهتر در خانه یا در باشگاه داشته باشید بهتر است این توپ را تهیه کنید و از ورزش کردن لذت ببرید.

 

 

 

 

توپ ایروبیک

انواع توپ ایروبیک و کاربرد آن‌ها

همانطور که گفتیم، توپ ‌های ایروبیک، انواع مختلفی دارند که یکی از معروف‌ترین و پر طرفدارترین آن ها توپ جیم بال می‌باشد. زیرا شما میتوانید به راحتی با این توپ، ورزش کنید. ناگفته نماند که توپ جیم بال، یکی از بهترین وسیله های ورزش برای خانم های باردار می‌باشد. زیرا ورزش کردن با این نوع توپ، به تحرک زیادی نیاز ندارد. لازم به ذکر است که ورزش کردن با توپ جیم بال برای افرادی که بدن انعطاف پذیری ندارند و تحرک زیادی نمی‌کنند، بسیار مناسب است. زیرا این توپ، به دلیل کروی بودن، باعث کشش بدن می‌شود و شما بدون کمک فردی به راحتی میتوانید ورزش کنید. یکی دیگر از اصلی ترین کاربرد های توپ جیم بال این است که فیزیوتراپیست ها برای افرادی که کم توان هستند و کهولت سن دارند، ورزش کردن با این توپ را تجویز می‌کنند. زیرا ورزش کردن با این توپ، باعث تقویت عضلات می‌شود. این نوع توپ ایروبیک در ورزش های پیلاتس، یوگا و ایروبیک مورد استفاده قرار میگیرد.

یکی دیگر از انواع توپ‌های ایروبیک، توپ بوسوبال می‌باشد. این توپ نیز مانند توپ ایروبیک، در ورزش ایروبیک مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از نیمه های این توپ شکل کروی دارد و نیمه دیگر آن مسطح می‌باشد که قسمت مسطح آن را بر روی زمین قرار می‌دهند. توپ بوسوبال یکی از بهترین تجهیزات ورزشی برای افزایش تعادل بدن می‌باشد. ناگفته نماند که از این توپ در ورزش‌های کششی و قدرتی و توانبخشی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از انواع توپ های ایروبیک، توپ هاف بال می‌باشد. از این توپ در بسیاری از توانبخشی ها، فیزیوتراپی ها و کار درمانی ها استفاده می‌کنند. زیرا توپ هاف بال باعث تقویت و تعادل مچ پا و زانو می‌شود. پس بنابراین افرادی که دچار ضعف در ناحیه مچ پا و زانو هستند بهتر است از این توپ استفاده کنند. همچنین توپ هاف بال باعث افزایش استقامت و تعادل در افراد می‌شود. ناگفته نماند که اگر در حالت ایستاده بر روی این توپ تمرینات ورزشی خود را انجام دهید، تاثیر آنها را چند برابر می‌کنید.

 

 

 

انواع توپ ایروبیک

مزایای توپ ایروبیک

همانطور که گفتیم، توپ ایروبیک از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل بسیاری از متخصصان و فیزیوتراپیست ها ورزش کردن با این توپ را پیشنهاد می‌کنند. یکی از بهترین و اصلی ترین مزایای توپ ایروبیک افزایش انعطاف پذیری بدن می‌باشد. البته ناگفته نماند که شما قبل از ورزش با این توپ می‌بایست بدن خود را با ورزش های هوازی به خوبی گرم کنید. در غیر این صورت به عضلاتتان آسیب جدی وارد می‌شود. یکی دیگر از مهم ترین مزایای این توپ ورزشی افزایش تعادل بدن می‌باشد. به عنوان مثال شما با نشستن بر روی این توپ تعادل شما افزایش می‌یابد. زیرا شما برای نشستن بر روی این توپ هم می‌بایست تعادلتان را حفظ کنید. پس بنابراین این توپ ورزشی بهترین گزینه برای افزایش انعطاف و تعادل بدن می‌باشد.

از دیگر مزایای ورزش کردن با توپ ایروبیک، تقویت ماهیچه ها و عضلات بدن و سفت شدن آن ها است. زیرا ورزش کردن با این توپ، باعث درگیری بسیاری از عضلات در بدن شده و همین امر، قدرت عضلات را افزایش میدهد. همچنین این توپ باعث تقویت عضله هسته بدن شده و باعث می‌شود تا آسیبی به عضلات بدن وارد نشود. در نتیجه، ورزش مداوم با این توپ باعث افزایش حجم عضلات و ماهیچه ها و تقویت آن ها می‌شود. ناگفته نماند که شما برای چربی سوزی و لاغری در ناحیه شکم و پهلو میتوانید از این توپ ورزشی استفاده کنید.

 

سخن پایانی

همانطور که میدانید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید توپ ایروبیک به آن توجه کنید این است که قبل از خرید، حتما با مربی ورزش خود مشورت کنید. زیرا مربی ورزش، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما به راحتی میتوانید تصمیم بگیرید. همچنین هنگام خرید این توپ بهتر است لحظه ای روی آن نشسته و اندازه مناسب آن را برای خرید انتخاب کنید. اگر در حالت نشسته بر روی توپ، زانو های شما با ران تان زاویه قائمه یا ۹۰ درجه تشکیل داد، اندازه آن توپ برای شما مناسب است. در غیر این صورت اندازه توپ برای بدن شما غیر استاندارد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلع شوید از جدیدترین خبرها

با واردکردن ایمیل خود در کادر زیر پس از انتشار محصول و مقالات به شما اطلاع رسانی میشود

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من