قد سنج دیواری چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

قد سنج دیواری چیست؟

همانطور که میدانید، قد سنج دیواری نوعی وسیله ای پزشکی است که برای اندازه گیری قد از آن استفاده می‌شود. این دستگاه، قد افراد را به صورت ایستاده اندازه گیری می‌کند. لازم به ذکر است که برای بدست آوردن شاخص بدنی، باید از میزان دقیق وزن و قد اطلاع داشته باشیم. برای اطلاع دقیق از قد فرد بهتر است از قد سنج دیواری استفاده کرد. البته ناگفته نماند که بعد از سن ۳۰ سالگی، قد افراد کوتاه تر می‌شود. زیرا خم شدن استخوان ها و افزایش سن و … باعث این امر می‌شود. این وسیله، قابلیت نصب بر روی دیوار به صورت عمودی دارد. همچنین این وسیله، دارای خط کش و میله فلزی افقی می‌باشد. این میله فلزی به صورت افقی بر روی سر افراد قرار میگیرد و توسط خط کشی که بر روی آن قرار دارد، قد افراد را نشان می دهد. ناگفته نماند که قد سنج های دیواری قد و ارتفاع انسان را بسیار دقیق اندازه گیری می‌کنند.

قد سنج ها انواع گوناگونی همچون قد سنج سفره ای، الکتریکی و … دارند که دقیق ترین نوع آن ها قد سنج دیواری می‌باشد. در این مقاله می خواهیم مشخصات و ویژگی ها و نحوه استفاده از قد سنج های دیواری را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

 

قد سنج دیواری

 

قد سنج دیواری از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

همانطور که میدانید قد سنج ها انواع گوناگونی دارد که یکی از دقیق ترین قد سنج ها نوع دیواری آن ها می‌باشد. قد سنج دیواری در مطب پزشک ها و متخصصان تغذیه و آزمایشگاه های بالینی، مورد استفاده قرار میگیرد. در اطراف این دستگاه، نوار فلزی وجود دارد که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. همچنین دارای ۲ پیچ می باشد که به راحتی بتوان این دستگاه را بر روی دیوار نصب کرد. قد سنج های دیواری، توانایی اندازه گیری قد تا ۲۲۰ سانتی متر را دارند. به عبارت دیگر، محدوده‌ای حدود ۰ الی ۲۲۰ سانتی متر را می‎‌توانند اندازه گیری کنند.  میزان دقت این نوع قد سنج ها ۱ میلی متر است. ناگفته نماند که این نوع قد سنج ها، محیط بسیار کوچک و محدودی را اشغال می‌کند. به طوری که پهنا و عرض این وسیله اندازه گیری، حدود ۲۰ میلی متر می‌باشد.

برای استفاده از قد سنج دیواری می‌ بایست آن را بر روی زمین قرار داده و سپس نوار موجود در آن را تا عدد صفر کشیده تا خط قرمز دیده شود. در مرحله بعد باید محلی که در آن پیچ قرار دارد را به دیوار تکیه دهید و سپس متر را تا بالای سرتان بکشید. حال میتوانید قد خود را اندازه گیری کنید و از اندازه قد خود مطلع شوید. ناگفته نماند که هنگام استفاده از این نوع قد سنج ها می‌بایست دقت کنید که هیچگونه آلودگی بر روی سطح این دستگاه وجود نداشته باشد. در غیر این صورت امکان دارد قد شما را با دقت کمتری نشان دهد. پس بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این نوع قد سنج، توسط الکل آن را ضد عفونی کرده و سپس قد فرد را اندازه گیری کنید. همچنین قبل از استفاده از این دستگاه دقت کنید که عدد صفر در نمایشگر نشان داده شود.

 

 

 

 

 

قطعات قد سنج دیواری

مشخصات و کاربرد های قد سنج دیواری  

همانطور که گفتیم، مهم ترین کاربرد قد سنج دیواری، اندازه گیری دقیق قد و ارتفاع فرد می‌باشد. ناگفته نماند که جنس این نوع قد سنج ها ABS می‌باشد و پنجره ای دارند که اندازه قد در آن نشان داده می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه بسیار بادوام بوده و از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. نا گفته نماند که این نوع دستگاه قد سنج، از طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. جالب است بدانید که در استفاده از این محصول هیچ محدودیتی وجود ندارد. به عبارت دیگر میتوان قد کودکان و بزرگسالان را توسط این وسیله اندازه گیری نمود. یکی از اصلی ترین ویژگی های این دستگاه، وزن کم آن می‌باشد. به عبارت دیگر وزن قد سنج های دیواری حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ گرم می‌باشد. پس بنابراین به راحتی میتوانید این دستگاه را جا به جا کنید. همچنین میتوانید در خانه و باشگاه های ورزشی از این دستگاه استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، قد سنج های دیواری نوعی تجهیزات پزشکی هستند که به صورت عمودی قد فرد را اندازه گیری می‌کنند. به عبارت دیگر برای اندازه گیری قد با این دستگاه باید فرد ایستاده باشد. دقت اندازه گیری این نوع قد سنج ها حدود ۱ میلی متر می‌باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی های قد سنج دیواری این است که بر روی دیوار نصب می شود و لوازم آن گم نمی شوند. ناگفته نماند که کشور سازنده این قد سنج آلمان می‌باشد. میزان گارانتی قد سنج های دیواری حدودا ۲ سال می‌باشد. همانطور که گفتیم به دلیل دقیق بودن، این نوع قد سنج ها کاربرد های بسیار زیادی در مطب پزشکان و متخصصان تغذیه، آزمایشگاه های بالینی و باشگاه های بدنسازی دارند. یکی از مهم ترین نکاتی که در حین استفاده از این نوع قدسنج ها باید به آن توجه کرد این است که میله فلزی می‌بایست دقیقا بالای سرتان قرار بگیرد. در غیر این صورت امکان دارد قد شما را اشتباه نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلع شوید از جدیدترین خبرها

با واردکردن ایمیل خود در کادر زیر پس از انتشار محصول و مقالات به شما اطلاع رسانی میشود

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من