همه چیز درمورد فشار سنج گلامور

فشار سنج گلامور چیست؟

همانطور که میدانید برای اندازه گیری میزان فشار خون و ضربان قلب، از وسیله ای به نام فشار سنج استفاده می‌کنند. این وسیله پزشکی در دو نوع دیجیتالی و عقربه ای می‌باشد که در این مقاله میخواهیم فشار سنج مارک گلامور را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. فشار سنج گلامور، نوعی فشار سنج دیجیتالی می‌باشد که تحت لیسانس کشور آلمان است. لازم به ذکر است که برند گلامور یکی از بهترین برند های تجهیزات پزشکی موجود در سطح کشور است. ناگفته نماند که این برند در سال ۲۰۰۳ در کشور پیشرفته آلمان تاسیس شده و تجهیزات پزشکی بسیار زیادی را تولید کرده است. همچنین برند گلامور یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند ها می‌باشد.

در این نوع فشار سنج میتوان با فشردن یک دکمه، میزان فشار خون و ضربان قلب را اندازه گیری کرد. به طوری که این دستگاه در مدت یک دقیقه، اندازه فشار خون و ضربان قلب را نشان میدهد. ناگفته نماند که برای اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب توسط دستگاه فشار سنج گلامور، هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد. به عبارت دیگر، توسط این دستگاه میتوان میزان فشار خون و ضربان قلب همه افراد در هر رنج سنی را اندازه گیری کرد. این دستگاه فشار سنج، دارای تجهیزاتی همچون کیف، آداپتور، دفترچه راهنما، کاف ساده و کاف فنری می‌باشد. در ادامه این مقاله میخواهیم مزایا و فواید این فشار سنج را مورد بررسی قرار دهیم.

 

فشار سنج گلامور

 

 

فشار سنج گلامور چه ویژگی ها و مزایایی دارد؟

بهتر است بدانید که فشار سنج گلامور از ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که در این قسمت از مقاله میخواهیم مزایا و ویژگی‌های آن را شرح دهیم. یکی از بارزترین ویژگی‌های این نوع فشار سنج که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، نداشتن محدودیت سنی در استفاده از این وسیله می‌باشد. همچنین این نوع فشار سنج میزان فشار خون و ضربان قلب را بسیار دقیق‌تر از سایر فشار سنج‌ ها اندازه‌گیری می‌کند. پس بنابراین اگر قصد خرید فشار سنج دارید بهتر است مارک گلامور را خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های این نوع فشار سنج میتوان به کار کردن آن با برق و باتری اشاره کرد. به طوریکه اگر در مواقع اضطراری به برق دسترسی نداشته باشید به راحتی میتوانید توسط باتری، میزان فشار خون خود را اندازه گیری کنید. البته ناگفته نماند که در این شرایط می‌بایست ۴ عدد باتری قلمی را درون آداپتور قرار داده و سپس فشار خون و ضربان قلب را اندازه گیری کنید.

 

از دیگر مزایای فشار سنج گلامور میتوان به وجود دو عدد کاف درون کیف اشاره کرد. به طوریکه یکی از کاف های پارچه ای برای افرادی که دور بازوی آن ها بین ۲۲ الی ۳۲ سانتی متر باشد مناسب است. یکی دیگر از کاف ها که جنس آن فنری است و برای افرادی که دور بازویشان بین ۲۲ الی ۴۲ سانتی متر باشد مناسب است. البته ناگفته نماند که باز و بسته شدن کاف فنری بسیار راحت تر از کاف پارچه ‌ای می‌باشد. پس بنابراین اگر به تنهایی میخواهید کاف را دور بازوی خود ببندید بهتر است از کاف فنری استفاده کنید. یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای این نوع فشار خون این است که وضعیت فشار خونتان را نشان میدهد. به طوریکه اگر فشار خونتان و ضربان قلبتان نرمال باشد در بالای دستگاه، کلمه Norm نشان داده می‌شود. اما اگر فشار خونتان نسبتا بالا باشد کلمه G1 در قسمت بالای دستگاه نشان داده می‌شود. پس بنابراین با خرید این دستگاه به راحتی میتوانید از وضعیت سلامت خود باخبر شوید.

 

 

 

 

 

 

کاف ساده و فنری فشارسنج گلامور

 

بهترین نوع فشارسنج گلامور

همانطور که میدانید، فشار سنج گلامور انواع گوناگونی دارد که بهترین نوع آن فشار سنج بازویی دیجیتالی و سخنگوی گلامور می‌باشد. البته ناگفته نماند که این نوع فشار سنج به دلیل داشتن ویژگی های بسیار زیاد، قیمت بالاتری نسبت به سایر فشار سنج ها دارد. اما میزان دقت در اندازه گیری فشار خون و ضربان قلب این نوع فشار سنج گلامور بسیار بیشتر از سایر فشار سنج ها می‌باشد. همچنین فشار سنج سخنگوی گلامور علاوه بر میزان فشار خون و ضربان قلب، میزان نبض را هم اندازه گیری کرده و نشان می‌دهد. ناگفته نماند که فشار سنج سخنگوی دیجیتالی گلامور دارای ضمانت نامه ۵ ساله می‌باشد.

 

نحوه استفاده از فشارسنج گلامور

همانطور کفتیم برای استفاده از فشار سنج گلامور میتوانید از ۴ عدد باتری قلمی یا آداپتور استفاده کنید. به طوریکه ۴ عدد باتری را درون دستگاه قرار داده و یا آداپتور متصل به دستگاه را به برق بزنید. سپس کاف مناسب را باید به دور بازو ببندید. البته ناگفته نماند که شلنگ موجود در روی کاف باید با دست موازی باشد. در مرحله بعدی باید آرنج خود را خم کرده و سپس ساعد را بر روی میز تکیه بدهید. لازم به ذکر است که زاویه بین آرنج و ساعد باید حدود ۹۰ درجه باشد. سپس می‌بایست دستگاه را روشن کرده و دکمه Start را فشار دهید. هم اکنون، دستگاه به صورت خودکار میزان فشار خون، ضربان قلب و نبض را اندازه‌گیری خواهد کرد. بعد از حدود یک دقیقه اندازه‌ گیری کرده و ۳ عدد بر روی دستگاه نشان داده می‌شود. عددی که بسیار کوچک نوشته شده است میزان ضربان قلب فرد . عددی که بزرگتر است فشار خون سیستولی فرد می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطلع شوید از جدیدترین خبرها

با واردکردن ایمیل خود در کادر زیر پس از انتشار محصول و مقالات به شما اطلاع رسانی میشود

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من